? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, September 30, 2009

SUDAH SAMPAI MASANYA

Setelah bertangguh hampir setahun yang lalu, insyaAllah arechik dan sis Dyna akan menyambung pengajian ke peringkat Sarjana (master) pada hujung tahun ini. Pada mulanya arechik bercadang untuk menyambung pengajian dalam bidang pengajian Islam juga tetapi setelah dibincangkan (musyawarah panjang siap sekali dengan rasional dan keperluan semasa) dengan my darling, kami sama-sama bersetuju untuk meneroka lapangan ilmu yang baru iaitu bidang pengurusan. Universiti pilihan ialah UUM (taklah jauh sangat nak berulang alik)
Borang dah pun dicetak dan diisi, hanya tinggal satu dua perkara saja lagi yang perlu diselesaikan, insyaAllah bulan depan dah boleh hantar borang pendaftaran. Sebenarnya menjadi cita-cita arechik dan sis Dyna sejak berkahwin dulu untuk belajar sehingga ke peringkat PhD sebagai suatu kepuasan dan kejayaan dalam diri juga kehidupan. InsyaAllah matlamat peribadi arechik ialah mendapat gelaran Doktor Falsafah (PhD) sebelum berumur 35 tahun (lapan tahun dari sekarang). Jadi pasni arechik perlulah mengurus dan mengatur semula jadual peribadi agar watak seorang suami, ayah, anak, jurulatih, penulis dan pelajar dijayakan dengan sebaiknya. Ah ;) tak sabar rasanya nak kembali bergelar pelajar (walaupun hakikat proses pembelajaran adalah dari buaian hingga ke liang lahad)
Sebut tentang watak penulis, sekarang arechik kembali meneruskan minat yang dah lama layu tidak dibajai dan disuburkan. Jika sewaktu belajar dahulu, arechik lebih banyak menghasilkan artikel-artikel pendek dan alhamdulillah ia diterbitkan dalam majalah atau buletin keluaran JAKIM @ JAWI, kali ni arechik bercadang nak menghasilkan buku pula. (Jutaan terima kasih buat DR AMIDA (kak Anis) yang menjadi pencetus minat kepada arechik untuk menjadi penulis artikel ketika itu)
Idea dan konsep tulisan sudah lama tercipta tetapi terperam masam dalam laptop begitu saja. Sebabnya ialah sukar membawa jari-jemari ini mengadunkan idea2 tersebut menjadi sebuah tulisan (atas pelbagai sebab dan mungkin juga alasan) Namun pertemuan dengan Cikgu Abu Hassan Morad bersama anaknya Ummu Hani (penulis muda bertubuh kecil berjiwa besar) pada hari raya baru-baru ini menjadi penyuntik motivasi ke dalam diri arechik untuk berkecimpung secara serius dalam dunia penulisan. InsyaAllah sebelum tirai 2009 berlabuh, arechik MESTI siapkan satu tulisan berbentuk buku untuk diterbitkan (sama-samalah kita doakan).

0 ulasan: