? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Ahad, September 27, 2009

CATATAN SEMINGGU BERHARI RAYA

Selepas lebih seminggu bercuti dan berhari raya, alhamdulillah dengan izin Allah hari ini arechik menyambung semula tugasan yang terhenti. Oleh sebab mood raya masih dirasai, post kali ni nak cerita tentang pengisian hari raya arechik sekeluarga.

17 Sept 09 : Majlis Iftar Mahabbah anjuran Rebutia Training & Event Sdn. Bhd..Majlis ni dirancang dalam tempoh tidak lebih dari 2 minggu. Mulanya nak diadakan pada 11hb tapi memandangkan ramai dikalangan fasi masih belum pulang, tarikhnya diubah. Alhamdulillah walaupun tak semua yang dapat hadir, tetapi majlis tersebut tetap meriah. Kali ni Rebutia telah menyewa sebuah homestay dan menyediakan juadah berbuka dan moreh secara gotong royong). Alhamdulillah sajian sangat sedap hingga menjilat jari (sehingga ada idea buka Rebutia Catering..InsyaAllah)

18-20 Sept 09 : Kali ni giliran menyambut Aidilfitri di rumah mak ayah arechik pulak. Macam tulah setiap tahun dan mudah2an sampai ke akhir hayat..Warna tema arechik dan family melalui keputusan yang disepakati ialah warna kuning. Namun begitu tahun ni agak bersejarah sebab jumlah pakaian raya arechik sama banyak lah pulak dengan anak-anak..hehe..cadangnya setakat 2 pasang ja tapi my darling tambah sepasang lagi. Syukur2..Ditambah lagi dekat nak raya tu Allah limpahkan rezeki melalui bayaran bonus oleh Etiqa Takaful pd semua ejen2nya (rasanya dah lebih tiga tahun tinggalkan kerjaya ni)..Dapatlah jugak bagi duit raya lebih pada mama, abah, adik2, termasuklah my darling (taklah banyak tetapi sekurang2nya ada ;))



21 Sept 09 : Raya kedua balik kampung my darling di Kuala Nerang (lebih spesifik Naka). Dikhabarkan malam tu ada perhimpunan keluarga. Siap nak wat BBQ lagi..Menjelang petang hingga senja, penganjur masih blm kunjung tiba. Penaja tempat dan penaja sedikit makanan semua dah siap. So memandangkan semua sanak saudara nak merasai satay Arab (ditaja oleh my darling) disamping ikan bakar dan daging kijang (tajaan toksu dan pak chaq), so kami terus aja jalankan program..Selesai makan baru penganjur tiba. Masing2 dah letih, cuma ikan ja yg dibakar, udang dibuat goreng bersalut tepung.

22 Sept 09 : Balik ke rumah di Taman Uda..My Darling bersama Cikmah menyediakan sedikit juadah iaitu lontong dan sardin roll. Petang tu dua org bekas peserta Rebutia datang beraya. Pas pada tu sahabat arechik (kisahnya pernah ditulis di bawah tajuk SAHABAT YG HEBAT) juga datang. Syukur sangat boleh berbual panjang dengan dia. Dan hasilnya, arechik terus bermotivasi untuk sambung study (maklumlah sahabat arechik tu kan sedang siapkan PhD)

23 Sept 09 : Berhari raya ke rumah sanak saudara

24 Sept 09 : Rebutia telah menganjurkan Program Ziarah Aidilfitri. Alhamdulillah program ini telah disertai oleh semua jurulatih dan beberapa orang fasi. Sebanyak 10 buah rumah telah tersenarai dalam program ni (mujur 10 kalau lebih tentu kena wat dua hari). Program bermula pada pukul 8.30 pagi bertolak dari perkarangan bangunan plaza Alor Setar dan tamat pada pukul 7.00 malam di rumah Arelong.



25 Sept 09 : Lepas Jumaat, arechik sekeluarga membuat ziarah Aidilfitri ke rumah Ummu Hani (penulis buku Catatan Hati Nik Nur Madihah). Kali ni ayah beliau iaitu Cikgu Abu Hassan Morad (Pengarah Urusan Galeri Ilmu SB) turut ada. InsyaAllah perbincangan tak rasmi, tahun depan beliau bercadang nak anjurkan Program Cuti Sekolah dengan usahasama Rebutia. Terima kasih cikgu atas peluang itu dan mudah2an cadangan tersebut bertukar menjadi kenyataan dengan izin Allah.Tulah serba sedikit catatan sepanjang bercuti dan menyambut Aidilfitri. Sangat puas dan seronok sebab setiap hari cuti pasti ada program yang diisi. Justeru hari ini dah masuk kerja dan sekadar peringatan bersama jangan lupa kita teruskan pengisian jiwa dengan melakukan puasa sunat enam hari bulan Syawal pulak.

0 ulasan: