? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Rabu, September 16, 2009

IJAZAH KELAS TAQWA

Hari dan masa berlalu dan kini tinggal 3 hari saja lagi untuk kita terus berada dalam Universiti Ramadhan (UR). Kita berdoa agar semoga hari konvokesyen pada 1 Syawal nanti, kita semua akan dinobatkan sebagai graduan yang berjaya mendapat ijazah TAQWA. Dengan ijazah tersebut pasti kita hidup senang dan tenang di samping memperolehi pendapatan lumayan berbentuk pahala dan kemuliaan di sisi Allah SWT.
Soalnya, sejauh mana kita layak menggenggam ijazah TAQWA tersebut? Pelajar yang mengikut semua peraturan di UR, di samping gigih membaca dan menelaah buku kuliah bernama Al-Qur'an, tidak pernah mengecualikan diri dari kuliah Tarawih dan Tutorial Qiamullail di samping sabar dan gigih melawan keinginan membuak dari musuh nafsu sahaja yang insyaAllah boleh dipertimbangkan untuk memperolehi ijazah kelas TAQWA. Akan tetapi jika kita hanya mematuhi peraturan utama UR iaitu tidak makan dan minum di siang hari, selayaklah bagi kita untuk memperolehi ijazah kelas lapar dan dahaga sahaja..yang pelik, bila tiba hari konvokesyen nanti, kita pula yang lebih-lebih berseronok sana sini dengan memakai pakaian baru yang mahal dan cantik2. Sedangkan ijazah yang diperolehi hanyalah kelas paling bawah yang tidak mempunyai nilai.
Justeru, kita memohon agar setiap amal ibadah dan kebaikan yang telah kita lakukan ketika berada dalam UR tahun ini, Allah sudi untuk mengurniakan ijazah TAQWA kepada kita. Namun jika dari sekarang kita sudah mengetahui bahawa kita pasti tidak layak, jangan lupa untuk berdoa kepada Allah SWT agar mengizinkan kita mendaftarkan diri sekali lagi dalam Universiti Ramadhan tahun hadapan
Kepada semua sahabat, kenalan, adik2 dan yang mengenali diri ini, di kesempatan ini arechik ingin memohon jutaan kemaafan jika sepanjang kita berukhuwwah, terdapat salah silap yang sengaja atau tidak dilakukan..MINAL 'AIDIL WAL FAAIZIN, KULLU 'AAMIN WA ANTUM BIKHOIR..SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

0 ulasan: